Een bejaarde vrouw heeft al een tijdje last van een stijve nek. Een bejaarde vriendin van haar raadt de vrouw aan om eens een massagestaaf te proberen. “Ik zie die dingen wel eens in de Wehkamp staan. Helpt het niet, het schaadt ook niet.”
De vrouw bestelt inderdaad een “massagestaaf” bij de Wehkamp en een paar keer per dag wrijft ze deze over haar pijnlijke nek. Na gebruik zet ze hem in de vensterbank van haar slaapkamer.
Een buurvrouw heeft de vibrator al een paar keer voor het raam zien staan en belt de dochter van de bejaarde vrouw om te vertellen wat er bij haar moeder in de vensterbank staat. De dochter gaat meteen naar haar moeder en vraagt waar ze dat ding voor gebruikt. Haar moeder vertelt dat het voor haar pijnlijke nek is, waarop de dochter uitlegt dat hij daar eigenlijk niet voor bedoelt is. Als ze vertelt wat de meest gebruikte toepassing is, reageert haar moeder verschrikt:
“Ojee, en ik ben er ook al mee naar de Hema geweest: Kunt u hier een paar nieuwe batterijtjes inzetten? want ik gebruik hem wel drie keer per dag.”
Waar of niet waar?
Nu zelfs drogisterij Etos vibrators verkoopt, lijkt dit verhaal zijn langste tijd gehad te hebben. Er worden in Nederland jaarlijks meer dan 2 miljoen Tarzans en consorten verkocht. Daarmee lijkt de vibrator definitief uit de taboesfeer verdwenen te zijn.